Tag Archive: Colgate

درگذشت مدیر سابق مرکز تحقیقات کلینیکی کولگیت

colgate-palmolive-office

دکتر ویرجینیا مانسول بارنز Virginia Monsul-Barnes، دندان‌پزشک و مدیر سابق مرکز تحقیقات کلینیکی کمپانی کولگیت، صبح روز بیست و یکم مارس ۲۰۱۷، پس از چهار سال دست و پنجه نرم کردن با سرطان، در سن پنجاه و چهارسالگی درگذشت. دکتر مانسول بارنز که در شهر سامرویل در ایالت ماساچوست به دنیا آمده و بزرگ شده بود، تنها فرزند خانواده‌ بود و پدری پزشک و مادری پرستار داشت که از آنان هوش سرشار و اراده پولادین به ارث برده بود. ویرجینیا پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، مشغول به تحصیل در رشته زیست‌شناسی…
ادامه

رمزگشایی از شایعه‌ای درباره ترکیبات یک برند معروف خمیردندان

colgate-toothpaste

هشدار علیه کلگیت دکتر پرهام پدرام دانشجوی PhD زیست مواد دندانی «خمیردندان کلگیت نخرید!» این عبارت تیتر مطلبی است که طی روزهای اخیر بارها در فضای گروه‌ها و صفحات مرتبط با سلامتی و بهداشت و اطلاعات عمومی بازنشر شده است و از کاربران می‌خواهد با توجه به اثرات سوء یکی از ترکیبات این خمیردندان از خرید آن اجتناب کنند. هشدار بر علیه کلگیت از جنس مطالب خبری و علمی‌ای است که این روز‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی میان کاربران دسه‌به دست می‌شود که در آنها با استناد به ادعاهای تایید…
ادامه

چگونه crest بازار خمیردندان دنیا را متحول کرد

Crest

جک تراوات اتفاق اصلی در سال ۱۹۵۵ افتاد؛ در آن سال کرِست Crest به‌عنوان اولین برند خمیردندان حاوی فلوراید، ماده‌ای که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کشف شده بود، وارد بازار شد. چیزی که امروزه به نام فلوراید شناخته می‌شود، در واقع یک ترکیب شیمیایی خاص از فلورید قلع است که کرِست حق انحصاری آن را داشت و تحت عنوان «فلوریستن» از آن استفاده می‌کرد. این ترکیب نوید تازه‌ای برای نسل بشر داشت؛ این‌که چهره‌ تمام انسان‌ها تغییر پیدا خواهد کرد. تا آن زمان، از دست‌دادن دندان‌ها- که فرآیند سالخوردگی…
ادامه

ذره غذایی از میان دندان‌ها تا روی مخ آدم‌ها!

oral-b-dental-floss-greens-1600-78859

دندان‌پزشکان نخ دندان را وسیله‌ای برای زدودن پلاک میکروبی از فاصله میان دندان‌ها و نقاط دور از دسترس مسواک می‌دانند. اما احتمالا طراحان گرافیست برای تبلیغات نخ دندان باید سوژه ملموس‌تری را مدنظر قرار دهند که مردم را با اهمیت و کاربرد نخ دندان در حفظ سلامت دندان‌ها و بهداشت دهان آشنا کند. در صفحه گالری این شماره مروری داریم بر برخی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها برای معرفی و تبلیغ نخ دندان. نکته جالب توجه در این پوسترهای تبلیغاتی در کنار ایده‌های بکر و متفاوت و سادگی برخی از آنها، استفاده…
ادامه

جنگ خمیردندان کلگیت علیه کرست

colgate-crest

تاریخ صنعت-جاسوسی صنعتی-۴ روزنامه دنیای اقتصاد: عالم بزه‌کاران جاسوسان به‌خصوصی را تحویل اجتماع می‌دهد. آن‌ها اشخاصی هستند بسیار خطرناک با معلومات علمی و فنی و همین اشخاص پس از مدتی کار در یک شرکت برای پول بیشتر آنجا را ترک کرده و به دسته جاسوسان صنعتی ملحق می‌شوند، حتی بعضی از مدیران شرکت‌ها جاسوس صنعتی شده و اسرار شرکت خود را به رقبا می‌فروشند. سال ۱۹۶۵ بود که داستان خنده‌دار خمیردندان کرست متعلق به شرکت پروکتور اند گمبل منتشر شد. یکی از همکاران جوان هیات‌مدیره شرکت به شرکت کلگیت پالم اولیو…
ادامه

چگونه بزرگ‌ترین برند خمیردندان جهان از دل کارگاه شمع‌سازی متولد شد؟

colgate 1

احسان صفاپور در سال ۱۷۸۳ «اشلی اسکات کولگیت» (ویلیام کولگیت) در شهر کنت انگلستان متولد شد. پدرش رابرت یک کشاورز و سیاستمدار در زمان خود بود و به دلیل فعالیت‌های سیاسی مجبور شد که به مریلند امریکا مهاجرت کند. در سال ۱۸۰۶ ویلیام که صابون‌ساز و شمع‌ساز ماهری بود، یک کارخانه برای تولید نشاسته، صابون و شمع تاسیس کرد و نام آن را «ویلیام کولگیت و همکاران» گذاشت. در دهه ۱۸۴۰ کارخانه شروع به فروش قالب‌های یک اندازه صابون کرد. ویلیام در سال ۱۸۵۷ درگذشت و نام شرکت، تحت مدیریت…
ادامه

چند نمونه از تبلیغات متفاوت و خلاقانه محصولات دندان‌پزشکی

Head-clever

مجموعه‌ای از تبیلغات در زمینه محصولاتی مرتبط با دندان و دندان‌پزشکی از سراسر جهان را برای شما گردآوری کرده‌ایم که هوش و خلاقیت طراحان و اجراکنندگان آن و استفاده بی‌نظیر از تمام ابزار محیطی نظیر پنجره ساختمان و بیلبورد و باجه فروش بلیت گرفته تا بستنی و نخ دندان، نکته تفکربرانگیز پنهان در این تبلیغات است… ۱ و۲- تبلیغات در بستنی و آبنبات توسط شرکت خمیر دندان Colgate: برای ترویج این برند، به‌خصوص در میان بچه‌ها ونسل خردسال، کلگیت به طراحی چوب بستنی و آبنبات‌هایی دست زد و با توزیع…
ادامه

پوسترهای خلاقانه تبلیغاتی با موضوع خمیردندان(۲)

senso

اولین ایده‌ای که ممکن است هنگام تبلیغ یک خمیردندان به ذهن کسی بیاید یک فرد شیک‌پوش است که با دندان‌هایی سفید و درخشان رو به ما لبخندی پیروزمندانه می‌زند و چنین جمله‌ای تحویلمان می‌دهد: «دندان‌های سالم و درخشان با خمیردندان…» این ایده نخ‌نما سال‌هاست توسط تولیدکنندگان داخلی خمیردندان استفاده می‌شود. اما طبیعی است اگر برندهای مشهور و معتبر جهانی هنگام تبلیغ محصولات خود سراغ ایده‌های خاص و بسیار خلاقانه‌ای بروند که مشابه آن کمتر به چشم مخاطب آمده باشد. پوسترها معمولا حاوی یک شعار یا پیام هستند اما سعی می‌شود…
ادامه