Tag Archive: کوریکولوم آموزشی

دانشجویان دندان‌پزشکی طب سنتی می‌خوانند

bagher larijani2

بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی دانشجویان دندان‌پزشکی دو واحد درس «آشنایی با مبانی طب سنتی و مکمل» خواهند گذراند. به گزارش وزارت بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت، مصوبه جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی مبنی بر ارائه ۲ واحد درسی «آشنایی با مبانی طب سنتی و مکمل» به رشته‌های علوم پزشکی را ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه که با هدف افزایش آگاهی دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی از درمان‌های سنتی و مکمل موجود و رایج و میزان تاثیر آنها و برقراری سیستم ارجاع مناسب تصویب شده است،…
ادامه

اجرای کوریکولوم جدید دندانپزشکی برای ورودی‌های سال۹۶

dental-student-bord95

مسئول قطب تکنولوژی آموزشی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ از ابلاغ کوریکولوم جدید دندان‌پزشکی به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و افزود: با توجه به تصویب طرح بازبینی کوریکولوم آموزشی دوره عمومی دندان‌پزشکی در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، این برنامه آموزشی برای ورودی‌های مهرماه ۹۶ رشته دندان‌پزشکی قابل اجرا می‌باشد. دکتر مجید اکبری گفت: در کوریکولوم قبل با توجه به گسترش تعداد دانشکده‌های دندان‌پزشکی و ایجاد تغییرات مبتنی بر استراتژی‌های نوین آموزشی، از نظر عرف اجرایی؛ امکان توانمندی‌های اجرا به صورت یکسان وجود نداشت. وی ادامه داد:…
ادامه

تغییرات کوریکولوم

ejlas roasa

مرور جزییات طرح بازنگری برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندان‌پزشکی در گفتگو با دکتر جمیله قدوسی طرح بازبینی کوریکولوم آموزشی دوره عمومی دندان‌پزشکی در اوایل مرداد ۹۶ و در آخرین روزهای فعالیت دولت یازدهم در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت به تصویب رسید و جزییات آن در نشست روز ۱۲ مرداد روسای دانشکده‌های دندان‌پزشکی سراسر کشور در مشهد برای مدیران دانشکده‌های دندان‌پزشکی تشریح شد. به همین بهانه با دکتر جمیله قدوسی، استاد گروه اندودنتیکس و دبیر کارگروه ویژه توسعه و تعالی دندان‌پزشکی کلان منطقه ۹ کشور درباره چرایی بازنگری برنامه آموزشی…
ادامه

مرور بازنگری کوریکولوم آموزشی دکتری عمومی دندان‌پزشکی

ejlas roasaye daneshkade dandan

تغییرات بازنگری برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی با حضور روسای دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور بررسی شد. دکتر سعید عسگری، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، هدف از نشست روسای دانشکده‌های دندانپزشکی که ۱۲مرداد به میزبانی دانشکده دندان‌پزشکی مشهد برگزار شد را هم‌اندیشی مسئولین رده اول نظام آموزش دندان‌پزشکی کشور در خصوص ابعاد تغییرات در بازنگری برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی دانست و افزود: در طی شش ماه گذشته با فراخوان انجام شده توسط مجریان امر بازنگری، پیشنهادات کثیری از طریق سامانه الکترونیک و با مشارکت فعال…
ادامه

جایگاه پیش‌گیری در آموزش دندان‌پزشکی کجاست؟

StudentDentistry2b

بررسی جایگاه آموزش خدمات پیش‌گیرانه در کوریکولوم دندان‌پزشکی کشورهای مختلف دنیا درمان‌محور بودن  آموزش دندان‌پزشکی در کشور ما، یکی از موضوعاتی است که از جنبه‌های مختلف مورد انتقاد کارشناسان قرار می‌گیرد. برای مثال، تمایل به افزایش تعداد دانشکده‌های دندان‌پزشکی و تربیت دندان‌پزشکان به بهانه پایین آوردن شاخص DMF یا تمرکز صرف بر درمان‌های جدید و ورود به یک سیکل درمانی که در نهایت منجر به از دست رفتن دندان می‌شود در عوض جلوگیری از خرابی آن، مشکلاتی هستند که به عدم توجه کافی به اهمیت پیش‌گیری از بیماری‌های دهان و…
ادامه

آغاز فاز دوم بازنگری برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندان‌پزشکی

saeed asgari

تغییرات محدود در برنامه آموزشی دانشجویان دندان‌پزشکی بازنگری محدود برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندان‌پزشکی در جهت ارائه خدمات پیشگیری و درمانی مناسب به مردم در دستور کار قرار گرفت. فاز دوم بازنگری برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندان‌پزشکی در نشست دبیران و اعضای کمیته‌ها و کمیسیون راهبردی و برنامه‌ریزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد. در این نشست ۵۰ تن از اساتید و صاحب‌نظران رشته دندان‌پزشکی از سراسر کشور حضور داشتند. دکتر سعید عسگری دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی هدف از آموزش و تربیت نیروی انسانی در…
ادامه

‌ یک‌جانبه‌نگری سبب شکست کوریکولوم دندان‌پزشکی شد

dental student- phantom- dental school11

گفتگو با دکتر لیلا صدیق پور از اعضای اولیه گروه تدوین کوریکولوم دندان‌پزشکی در سال۹۱ کوریکولوم آموزشی دندان‌پزشکی، پیش از آنکه امتحان خود را کامل پس بدهد و پس از آنکه دانشجویان و دانشگاه‌ها، ۴ سال با مشکلاتش دست و پنجه نرم کردند، به اذعان گروه تدوین‌کننده، طرحی شکست خورده با نواقصی در مرحله اجرا نام گرفت و همین امر سبب شد دبیرخانه شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی، تصمیم به بازنگری و اصلاح آن بگیرد. دکتر لیلا صدیق‌پور ، دانشیار دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از اعضای اولیه…
ادامه

نیمی از دانشگاه‌های کشور، قدرت اجرای هیچ کوریکولوم آموزشی را ندارند

dental student- phantom- dental school4

گفتگو با دکتر محمدجواد خرازی فرد، درباره راهکارهای حل مشکلات کوریکولوم دندان‌پزشکی دکتر محمدجواد خرازی فرد، مشاور تحقیقاتی و عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات دانشکده دندان‌پزشکی تهران، یکی از دست‌اندرکاران تدوین کوریکولوم دوره عمومی دندان‌پزشکی است که بازنگری این برنامه آموزشی را به‌تنهایی برای رفع نقایص آن کافی نمی‌داند. با او گفتگویی داشتیم تا نقطه نظراتش را درباره راهکارهای اصلاح کوریکولوم فعلی دندان‌پزشکی بپرسیم. دلیل تناقض کوریکولوم آموزشی دندان‌پزشکی در دوره عمومی با امکانات دانشگاه‌ها و ناتوانی آن‌ها در اجرای این برنامه آموزشی را چه می‌دانید؟ از آنجا که اجرای…
ادامه