Tag Archive: منشی

عشق یونیتی!

Dental Assistant

خاطرات یک دندان‌پزشک واقعی:  ۲۶ چندین سال قبل من دستیاری در مطب داشتم که از کارش خیلی راضی بودم. بسیار تر و فرز بود. گیرایی بالایی داشت و نیاز نبود حرف را دوبار و چند بار برایش تکرار کنی. همهٔ کارهایش را به موقع و سر وقت انجام می‌داد. خلاصه حضور ایشان در مطب دندان‌پزشکی مورد عجیبی به شمار می‌آمد؛ چراکه وجود چنین همکار واقعاً همکاری در مطب خارج از عرف و عادت ما دندان‌پزشکانی بود که همه‌اش با همهٔ عالم و آدم به خاطر اخلاق و اعصاب ناجور و نابسامانی‌مان…
ادامه

آیا استفاده از موبایل در مطب صحیح است؟

cell phone in dentistry1

از همراهتان فاصله بگیرید! سعی کنید خود را جای بیماری بگذارید که به مطب دندان‌پزشکی مراجعه کرده و شاهد صحنه‌های زیر است: دندان‌پزشک مدام با تلفن همراه خود صحبت می‌کند. هنگامی هم که صحبت نمی‌کند موبایلش دائم جلوی چشمش است. حتی هنگامی که مشغول کار روی بیماران است، زیرچشمی تلفنش را چک می‌کند که چه کسی تماس گرفته یا پیام داده است. حین مکالمه با بیمار یا پرسنل، به محض شنیدن صدای موبایل، مکالمه را ترک کرده و به تلفنش پاسخ می‌دهد؛ وقتی برمی‌گردد حتی موضوع صحبت را نیز به…
ادامه

نگاهی به کتاب «گام‌به‌گام با مدیریت مطب‌های دندانپزشکی»

Untitled

دندانپزشکی یک رشته از شاخه علوم تجربی است. اما خاصیت این رشته به‌عنوان شغلی خویش کارفرما (self employment) ایجاب می‌کند که دندانپزشکان در محیط کاری خود از توانمندی‌های مدیریتی بهره‌مند باشند. مضاف بر این بسیاری از دندانپزشکان در مطب‌ها، کلینیک‌ها و حتی پست‌های اجرایی نیازمند توانایی‌های مدیریتی هستند. مدیریت یک مطب دندانپزشکی با حداقل پرسنل (مثلاً یک نفر به‌عنوان دستیار و منشی) علی الظاهر از دید ناظر خارجی دشوار به نظر نمی‌رسد. ولی حقیقت است که مدیریت یک مطب کوچک هم نیاز به فوت و فن‌ها و مهارت‌های بالایی دارد.…
ادامه

افسانه‌های دندان‌پزشکی ۲

1724657_527329174064966_1093683488_n

مجموعه مطالبی که تحت عنوان «افسانه‌های دندان‌پزشکی» در سایت دندانه خواهید خواند یادداشت‌هایی است که دکتر حامد اسماعیلیون در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک، درباره مقایسه شرایط درمان‌های دندان‌پزشکی در ایران و کانادا منتشر کرده است. با توجه به فعالیت درمانی دکتر اسماعیلیون در کشور ایران و کانادا یادداشت‌های این دندان‌پزشک خوش‌قلم می‌تواند تصویر مناسبی از شرایط دندان‌پزشکی در دو کشور به مخاطب ارایه دهد. بخش دوم این مجموعه یادداشت پیش روی شماست: در کانادا «دندانپزشک تجربی» یا «کمک دندانپزشک تجربی» وجود خارجی ندارد. افرادی هستند به نام دندانساز یا دنچریست…
ادامه

چند برش کوتاه از تاریخ دندان‌پزشکی

dentistry comic4

آیا زمانی که به سادگی از آخرین نسل باندینگ‌ها استفاده می‌کنید، هیچ‌وقت به اولین نسل‌هایی که زمینه‌ طبابت امروزی ما را فراهم آورده‌اند فکر کرده‌اید؟ در این مطلب قصد داریم به گذشته‌های بسیار دور تا آنجا که حافظه تاریخ به یاد می‌آورد سفر کنیم. نقطه آغاز؛ تمدن Indus valley، هفت هزار سال قبل از میلاد شاید کمتر کسی از ما فکر می‌کرد که برای رسیدن به اولین نشانه‌های شغلمان در تاریخ مجبور باشیم اینقدر به عقب برگردیم. به هر حال مورخان معتقدند در این سال‌ها و در حاشیه رودخانه‌ای موسوم…
ادامه

نصیحه‌السارقین یا بهینه‌سازی زورگیری

bad-bank-robbery

یک زمانی سرقت از مطب پزشکان و دندان‌پزشکان به لطف جوسازی در مورد درآمدهای آنچنانی ایشان خیلی بالا گرفته‌ بود… اول از همه بگویم بر من هم مثل شما و بقیه واضح و مبرهن است که اصولاً سرقت، زورگیری و غارت اموال کار خوبی نیست؛ بخصوص اگر از مطب دندان‌پزشکان باشد و کسی که دستانش را به چنین افعال ناروایی آلوده کند حکماً جزو آدم بد‌ها به حساب خواهد آمد. تازه اگر خدای نخواسته این عمل زشتش را تکرار کند یحتمل جلوی اسمش چند تا ضربدر هم خواهند گذاشت تا…
ادامه

خودکشی منشی دندان‌پزشکی به دلیل مزاحمت

police dastgiri

یک زن ۲۱ ساله در مطب دندانپزشکی به عنوان منشی مشغول فعالیت بوده که به علت فشار روانی یک شرور محلی، در منزل خود اقدام به خودکشی کرده است. به گزارش خبرگزاری آریا، یک زن اشنویه‌ای بعد از ظهر ۱۳ خرداد با حلق آویز کردن به زندگی خود پایان داد. این زن ۲۱ ساله که تاکنون دو ازدواج ناموفق و از یکی از همسران قبلی یک دختر سه ساله داشته است، در مطب دندانپزشکی به عنوان منشی مشغول فعالیت بوده که به علت فشار روانی یک شرور محلی، در منزل…
ادامه

آیا منشی مطب، ریشه مشکل پزشک با بیماران است؟

Dental Assistant

دکتر میترا میرمحمدی سردبیر ماه‌نامه الکترونیکی «جراحی فک و صورت– تازه‌ها» چندی پیش مسئول کمیته اخلاق وزارت بهداشت بیان کرد که «مشکل عمده پزشکان با بیماران ناشی از رفتار نادرست منشی آن‌ها است» رفتار پرسنل مطب پس از مدتی، به تدریج از رفتار پزشک با بیماران و اطرافیان او تبعیت می‌کند. حتی نحوه بروز احساسات و میزان احساس مسئولیت پزشک نسبت به بیمار نیز به منشی منتقل می‌شود. پاسخ‌گوئی به نیازهای بیمار چه پیش از درمان چه پس از آن، یک منش داوطلبانه پزشک نیست. حق هر بیمار است که…
ادامه