Tag Archive: مطب داری

چند نکته درباره بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان

Dental-Insurance-consulting

دکتر سعید رضا ملکی در سال‌های اخیر افزایش تعداد شکایات بیماران از کادر درمانی و افزایش تعداد پرونده‌های رسیدگی به اقدامات درمانی پزشکان در مراکز قضایی از یک سو و پیشنهادات وسوسه‌کننده شرکت‌های بیمه‌گر مبنی بر اینکه “مسئولیت درمان‌های خود را به ما بسپارید” از سوی دیگر باعث شده که بیشتر پزشکان سالانه نسبت به خرید بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان اقدام نمایند و قراردادی را با شرکت بیمه‌گر برای آسودگی خیال خود از عواقب احتمالی درمان‌های خود منعقد می‌کنند؛ قراردادی که در اکثر موارد مطالعه نمی‌کنند و به تعهدات…
ادامه

دندان کسی نمی‌کند درد

dentist-waiting

روایتی از دکتر افشین قناد یادش به خیر روزهای اول فارغ‌التحصیلی و شوق طبابت و پیشنهاد دوستی برای کار در مطبش و… بالاخره بر باد رفتن تمام رویاها پس از چند روز بیکاری از محضر بنده خواست یاری بسیار شریف، نیک کاری کردم من از او قبول باری با دوست جز این نمی‌توان کرد دندان کسی نمی‌کند درد از روز نخست با دلی شاد انداخته در گلو کمی باد رفتم به محل کار آزاد کس نیز به من نگفت ای مرد دندان کسی نمی‌کند درد با شوق و هزار امیدواری…
ادامه

اشتباهات رایج دندان‌پزشکانی که سرشان شلوغ است

manegement-dental-clinic

- آنها اغلب حواسشان به هزینه‌هاشان نیست یک دندان‌پزشک باید هزینه روزانه فعالیت خود را بداند ( هزینه مواد مصرفی، حقوق پرسنل، مالیات، اجاره و هزینه‌های سربار دیگر). کل هزینه ها باید بر تعداد روزهای فعال مطب تقسیم شود، ورودی روزانه صندوق هر روز باید به میزان معقولی بیش از آن باشد. – به بیمارانشان زنگ نمی‌زنند بیماران دندان‌پزشکی باید در فواصل منظم جهت معاینه دندان‌پزشکی فرا خوانده شوند. می‌توان در نرم‌افزار مطب فاصله زمانی از مراجعه قبلی را تعریف کرد، به صورتی که به کارکنان مطب یادآوری کند با…
ادامه

حکایت دکتری که مریض بود

Dentist-Wearing-a-Crown

یادداشت‌های یک دندان‌پزشک آنرمال «باید خودتو به روانکاو نشون بدی…». این را عیال گفت. اگرچه کاملا با او موافق بودم و می‌دانستم درست می‌گوید، نمی‌دانم چرا باز هم محتاطانه نیم‌نگاهی نامحسوس روانه‌اش کردم. شاید هنوز امیدوار بودم اشتباه کرده‌باشم. نتیجه نیم‌نگاه مزبور این بود که فهمیدم هیچ اشتباهی در کار نیست و موضوع کاملا جدی‌ست و ایشان به این توصیه‌اش ایمان کامل دارد. ۲۲ سال قبل «سلام قربان؛ برای گذراندن طرح آمدم. این همه نامه‌اش». این را من گفتم. کارمند شبکه بهداشت همدان بعد از نگاهی اجمالی به نامه، محل…
ادامه

بازاریابی دهان به دهان!

network-advertisment

چگونه از تکنیک «wom» در جذب بیماران استفاده کنیم؟ نرجس مقصودی یکی از انواع تبلیغات موثر در دنیای ارتباطات، بازاریابی دهان به دهان (word of mouth) است. در این نوع بازاریابی، اطلاعات یک محصول یا یک شخص توسط مشتریان به‌صورت انتقال تجربیات از طریق گفتگوی مستقیم یا اشتراک در رسانه‌ها (به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی) به دیگران منتقل می‌شود. در عصر حاضر مردم به آسانی می‌توانند اطلاعات گسترده‌ای را در زمینه‌های گوناگون کسب کنند؛ بنابراین به‌راحتی دوران گذشته به یک پزشک اعتماد نمی‌کنند و در انتخاب پزشک خود برای پیگیری درمان‌های مورد…
ادامه

آداب انتقال مدیریت در دندان‌پزشکی

تغییر مدیریت مطب

چگونه واگذاری کار بیماران به دندان‌پزشک جدید را مدیریت کنیم؟ اگر تصمیم دارید مدیریت مطبتان را به شخص دیگری واگذار کنید یا دندان‌پزشک دیگری را در کار خود شریک کنید و تعدادی از بیمارانتان را به او بسپارید، هیچ وقت برای مطلع کردن بیماران از این تغییر و تحولات زود نیست. چرا که آنان اصولاً غافلگیر شدن را دوست ندارند، مخصوصاً اگر قرار باشد این اتفاق با تغییر کردن پزشکشان بیفتد. بنابراین در جریان قرار دادن آن‌ها در اسرع وقت، می‌تواند به کاهش استرس ناشی از تغییرات مدیریت مطب کمک…
ادامه

توانمند سازی پرسنل و آموزش مداوم در مطب

Medical Team Joining Jigsaw Pieces In Huddle

چگونه یک تیم برنده داشته باشیم؟ راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی: بخش نهم (فرایند توانمندسازی پرسنل) بسیاری از ما دندان‌پزشکان وقت زیادی را صرف شرکت در دوره‌های آموزشی جدید (ایمپلنت، لیزر درمانی، طراحی خط لبخند و…) می‌کنیم. حتی به خاطر این آموزش‌ها حاضریم هزینه‌های بالایی پرداخت کنیم و یا در دوره‌های خارج از کشور شرکت کنیم و قید حضور در مطب و کسب درآمد را برای مدتی بزنیم. این دوره‌های آموزشی به ما کمک می‌کند تا سرمایه‌های فرهنگی و نمادین خودمان را افزایش دهیم؛ به این امید که با داشتن…
ادامه

چگونه می‌توان روند استخدام یک دستیار جدید را ساده‌تر کرد؟

Smiling Receptionist At The Clinic

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی: بخش هشتم استخدام دستیار و منشی در بازار کار ایران به‌علت آنکه تحصیلات عالی و یا دانشگاهی برای دستیاری دندان‌پزشکی وجود ندارد و تنها کلاس‌های آزاد از سوی مراجع خارج دانشگاهی برای چنین کاری دستیار تربیت می‌کنند (که در رابطه با کمیت و کیفیت آموزش آنها حرف و حدیث بسیار است!)، وظایف دندان‌پزشک یا مدیر کلینیک برای «جاانداختن» فرد جدید بسیار سنگین است. اینکه پرسنل جدید در محل کار خود جا بیفتد و وظایف جدیدش را به‌خوبی فرا بگیرد، نباید به شانس و اتفاق…
ادامه