Tag Archive: مدیریت مطب

بیماران نیامده و وقت‌های کنسل شده!

dentist-waiting

راه‌حل کاهش بدقولی بیماران چیست؟ کنسل شدن وقت بیماران اتلاف پول و وقت است و بنابراین یکی از دغدغه‌های اصلی اغلب مطب‌های دندان‌پزشکی به شمار می‌رود، اما معمولاً راه حل کارکنان مطب‌ها برای این مشکل، غر زدن به بیماران به دلیل ارزش قائل نشدن برای وقت دکتر و اهمیت ندادن به اورژانسی بودن کار دندانشان و گاهی هم کنار گذاشتن احترام و رودربایستی است. اگرچه بخشی از مسئولیت این وقت‌های کنسل شده بر عهده بیمار است، اما نمی‌توان تقصیر را صد در صد به گردن او انداخت. شاید برای شما…
ادامه

چند راه‌حل ساده برای جذب مشتری در بازار رقابتی دندان‌پزشکی

angry patient

برای اکثر بیماران کلینیک‌های دندان‌پزشکی، تجربه کلی و میزان رضایت‌‌مندی‌شان از آن مرکز درمانی نسبت به کیفیت مراقبت‌های پزشکی آن‌ها اولویت دارد. با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین شیوه ارایه خدمات مشتری، نه‌تنها رضایت آنان را جلب می‌کنید بلکه بیماران را تشویق خواهید کرد که شما را به اطرافیانشان معرفی کنند. با پیروی از این سه مرحله، می‌توانید خدمات مشتری ویژه‌ایی را در مرکز دندانپزشکی خود آغاز کنید: ۱. فرهنگ خدمات مشتری ممتاز را برای پرسنل خود به‌وجود آورید هر روز صبح در مورد قواعد و اصول فرهنگ خدمات مشتریتان…
ادامه

بحران‌های سیاسی- اقتصادی و آینده‌ دندان‌پزشکی!

DENTAL OFFICE MANAGEMENT5

زیستن در دریای متلاطم خاورمیانه که هر روز با انفجار یک بمب یا حمله تروریست‌ها به شهرها و روستاها همراه است، گاه باعث می‌شود ترجیح بدهیم روزنه‌های رسیدن اخبار بد را به روی خود ببندیم و به آشیان خود پناه ببریم، سر در لاک و بی‌خبر از جهان پیرامون. اما به عنوان یک دندان‌پزشک که مشغول کار در بخش خدماتی اقتصاد هستیم، عدم آگاهی از آنچه در پیرامون‌مان می‌گذرد، گاه می‌تواند خطرناک‌تر از انفجار بمبی در کابل و دمشق باشد و حتی مصیبت‌بارتر از سقوط هواپیمایی در آب‌های تاریک اقیانوس…
ادامه

توانمند سازی پرسنل و آموزش مداوم در مطب

Medical Team Joining Jigsaw Pieces In Huddle

چگونه یک تیم برنده داشته باشیم؟ راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی: بخش نهم (فرایند توانمندسازی پرسنل) بسیاری از ما دندان‌پزشکان وقت زیادی را صرف شرکت در دوره‌های آموزشی جدید (ایمپلنت، لیزر درمانی، طراحی خط لبخند و…) می‌کنیم. حتی به خاطر این آموزش‌ها حاضریم هزینه‌های بالایی پرداخت کنیم و یا در دوره‌های خارج از کشور شرکت کنیم و قید حضور در مطب و کسب درآمد را برای مدتی بزنیم. این دوره‌های آموزشی به ما کمک می‌کند تا سرمایه‌های فرهنگی و نمادین خودمان را افزایش دهیم؛ به این امید که با داشتن…
ادامه

چگونه می‌توان روند استخدام یک دستیار جدید را ساده‌تر کرد؟

Smiling Receptionist At The Clinic

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی: بخش هشتم استخدام دستیار و منشی در بازار کار ایران به‌علت آنکه تحصیلات عالی و یا دانشگاهی برای دستیاری دندان‌پزشکی وجود ندارد و تنها کلاس‌های آزاد از سوی مراجع خارج دانشگاهی برای چنین کاری دستیار تربیت می‌کنند (که در رابطه با کمیت و کیفیت آموزش آنها حرف و حدیث بسیار است!)، وظایف دندان‌پزشک یا مدیر کلینیک برای «جاانداختن» فرد جدید بسیار سنگین است. اینکه پرسنل جدید در محل کار خود جا بیفتد و وظایف جدیدش را به‌خوبی فرا بگیرد، نباید به شانس و اتفاق…
ادامه

ذهن بیمارتان را بخوانید

cheap_dentististry

نگرانی‌ها و دلواپسی‌های ناگفته بیماران را درک کنید مراجعه به دندان‌پزشکی، صرف نظر از ترس و وحشتی که برای بعضی از بیماران ایجاد می‌کند، در بردارنده احساسات نامطلوبی است که البته در اکثر مواقع، بیماران از بیان آنها خودداری نموده و جسارت ابرازشان را ندارند. اگرچه پیشرفت‌های شگفت‌انگیز عرصه تجهیزات و روش‌های دندان‌پزشکی، تا حد چشم‌گیری به تسهیل فرآیند درمان منجر شده و دردها و ناراحتی‌های سابق را از بین برده، اما خیلی از افراد از آنها مطلع نیستند. در یک نظرسنجی، مهم‌ترین موضوعاتی که در ذهن بیمار می‌گذرد اما…
ادامه

جملاتی که گفتنش باعث از دست دادن بیمارانمان می‌شود

DENTAL OFFICE MANAGEMENT1

جملات بیمار پران! آیا بیماران طرح درمان‌های شما می‌پذیرند؟ آیا دائما از زبان آنها چنین جملاتی را می‌شنوید: «باید برنامه‌هایم را چک کنم. بعدا تماس می‌گیرم» و یا «باید با همسرم در این باره مشورت کنم…» بررسی‌ها نشان می‌دهند که نرخ پذیرش طرح درمان نزد بیمارانی که اولین بار به یک مطب دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنند حدود ۲۳% است. چطور می‌توان این رقم را به ۷۰ تا ۸۰ درصد رساند؟ روش‌های زیادی برای برقراری ارتباط مؤثر بین شما و بیمارانتان وجود دارد که سبب می‌شود آنها خدمات مورد نیاز دندان‌پزشکی خود…
ادامه

چگونه بازدهی مطب خود را بدون افزایش ساعات کاری، افزایش دهیم

DENTAL OFFICE MANAGEMENT5

در دانشکده‌های پزشکی و دندان‌پزشکی به ندرت از قوانین، اصول یا شیوه‌های مطب‌داری سخنی به میان می‌آید. از طرف دیگر تعداد بسیار معدودی کسب و کار وجود دارد که بتوان آن‌ها را معیار مقایسه‌ای خوبی برای کار دندان‌پزشکی یا پزشکی در نظر گرفت. در نتیجه گاهی پزشکان و دندان‌پزشکان بدون داشتن دانش کافی در این زمینه وارد بازار کار می‌شوند. فقدان الگوهای تجاری موفق و نیز عدم تخصص در حوزه مدیریت اقتصادی، سبب می‌شود اکثر مطب‌ها و کلینیک‌های دندان‌پزشکی پس از مدتی به سطحی از راندمان (خواه بالا و خواه…
ادامه