Tag Archive: شکایت بیمار

۲۲۵محکومیت قصور برای دندان‌پزشکان طی هفت ماه

dadgah ghanoon

رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد از ابتدای فروردین تا پایان مهر۹۶ تعداد ۳۷۰۸ پرونده قصور پزشکی به این سازمان واصل شده که ۱۵۰۳ مورد محکوم به قصور شدند و ۲۲۰۵ مورد نیز تبرئه شدند. دکتر شجاعی ادامه داد: بیماری‌های زنان و زایمان، جراحی عمومی، دندان‌پزشکی و ارتوپدی بالا‌ترین تعداد قصور شکایت و محکومیت را دارند. از پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی دراین مدت جراحی‌های زنان با ۴۸۱ پرونده دارای بالا‌ترین پرونده قصور پزشکی است که از این تعداد ۲۴۴ پرونده محکوم و ۲۳۷ پرونده نیز تبرئه شدند. جراحی عمومی…
ادامه

چگونگه شکایات روزمره بیماران در مطب‌های دندان‌پزشکی را مدیریت کنیم

angry-patient1

بیمار دیوار نیست! واکنش شما در مقابل غرغرها و شکایت‌های بیماران چیست؟ بسیاری از ما دندان‌پزشکان، بعد از مدتی کار کردن، به شکایت کردن‌های بیماران عادت می‌کنیم و عملاً گوشمان را روی آن‌‌ها می‌بندیم. خود فکر می‌کنیم بیماران زیاده‌خواه یا غیرمنطقی هستند که غر می‌زنند، اما این تفکر با خود معضلاتی به همراه دارد و از طرف دیگر، همه انتقادات بیماران هم بی‌جا و غیرمنطقی نیست. حال چگونه باید این شکایت‌ها را که بخشی از کار روزمره‌‌مان است مدیریت کنیم؟ بگذارید بیمار حس کند به شکایت‌هایش توجه می‌کنید اگر شما…
ادامه

چرا بیماران از دندان‌پزشکان شکایت می‌کنند؟

شکایت

گزارشی از دلایل شکایت بیماران از دندان‌پزشکان آمریکایی و انگلیسی و آثار آن در سال‌های اخیر تعداد شکایات ارجاع شده به سازمان نظام‌پزشکی کشور ما علیه دندان‌پزشکان، معمولاً رتبه اول تا سوم را نسبت به سایر رشته‌ها به خود اختصاص داده است و به گفته کارشناسان، مهم‌ترین عاملی که بیماران را به شکایت علیه دندان‌پزشکان ترغیب می‌کند، رفتار دندان‌پزشک و ناتوانی در مدیریت کردن نارضایتی بیمار است. در این گزارش قصد داریم به مهم‌ترین دلایل شکایت بیماران از دندان‌پزشکان آمریکایی و انگلیسی و تأثیر آن بر دندان‌پزشک بپردازیم. با ما…
ادامه

شکایت‌ها را در مطب مدیریت کنید

angry-patient1

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی ۷ (مدیریت شکایت بیماران) اینکه چقدر به بیمارانتان می‌رسید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید، دلیل نمی‌شود که گاهی با شکایات برخورد نکنید. متأسفانه در ایران رسیدگی به شکایات از یک پروتکل نظام‌مند پیروی نمی‌کند مگر اینکه بیمار شکایت را به نهادهای قضایی (پزشکی قانونی یا دادگاه) یا نظارتی (سازمان نظام پزشکی یا مسولان شبکه‌های بهداشت و درمان) ببرد حال آنکه در انگلستان از سوی دو نهاد یعنی نظام طب ملی (NHS) و سامانه بررسی شکایات دندانپزشکی (DCS) پروتکل‌های مدوّنی برای رسیدگی به شکایات دارند…
ادامه