Tag Archive: شکایت از دندانپزشک

زبان بیمار هشتاد ساله از استرس بلعیدن درایور ایمپلنت بند آمد!

Bob Morrison2

حوادث حین درمان جزء جدا نشدنی درمان‌های پزشکی و دندان‌پزشکی هستند اما گاهی این رخدادهای ناخواسته بسیار چالش‌برانگیز می‌شوند و خبر انها سر از رسانه‌های مشهور جهان در می‌آورد. باب موریسون (Bob Morrison) بیمار هشتاد ساله استرالیایی است که به دلیل خطای سهوی یک دندان‌پزشک و در نتیجه تحمل استرس طولانی، دچار سندرم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شده و تحت روانکاوی و گفتار درمانی قرار گرفته است و حالا به دلیل عدم عذرخواهی دندان‌پزشک و هزینه بالای درمان دست به شکایت زده است. به گزارش پایگاه خبری دندانه، این…
ادامه

چند نکته درباره بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان

Dental-Insurance-consulting

دکتر سعید رضا ملکی در سال‌های اخیر افزایش تعداد شکایات بیماران از کادر درمانی و افزایش تعداد پرونده‌های رسیدگی به اقدامات درمانی پزشکان در مراکز قضایی از یک سو و پیشنهادات وسوسه‌کننده شرکت‌های بیمه‌گر مبنی بر اینکه “مسئولیت درمان‌های خود را به ما بسپارید” از سوی دیگر باعث شده که بیشتر پزشکان سالانه نسبت به خرید بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان اقدام نمایند و قراردادی را با شرکت بیمه‌گر برای آسودگی خیال خود از عواقب احتمالی درمان‌های خود منعقد می‌کنند؛ قراردادی که در اکثر موارد مطالعه نمی‌کنند و به تعهدات…
ادامه

۲۲۵محکومیت قصور برای دندان‌پزشکان طی هفت ماه

dadgah ghanoon

رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد از ابتدای فروردین تا پایان مهر۹۶ تعداد ۳۷۰۸ پرونده قصور پزشکی به این سازمان واصل شده که ۱۵۰۳ مورد محکوم به قصور شدند و ۲۲۰۵ مورد نیز تبرئه شدند. دکتر شجاعی ادامه داد: بیماری‌های زنان و زایمان، جراحی عمومی، دندان‌پزشکی و ارتوپدی بالا‌ترین تعداد قصور شکایت و محکومیت را دارند. از پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی دراین مدت جراحی‌های زنان با ۴۸۱ پرونده دارای بالا‌ترین پرونده قصور پزشکی است که از این تعداد ۲۴۴ پرونده محکوم و ۲۳۷ پرونده نیز تبرئه شدند. جراحی عمومی…
ادامه

چگونگه شکایات روزمره بیماران در مطب‌های دندان‌پزشکی را مدیریت کنیم

angry-patient1

بیمار دیوار نیست! واکنش شما در مقابل غرغرها و شکایت‌های بیماران چیست؟ بسیاری از ما دندان‌پزشکان، بعد از مدتی کار کردن، به شکایت کردن‌های بیماران عادت می‌کنیم و عملاً گوشمان را روی آن‌‌ها می‌بندیم. خود فکر می‌کنیم بیماران زیاده‌خواه یا غیرمنطقی هستند که غر می‌زنند، اما این تفکر با خود معضلاتی به همراه دارد و از طرف دیگر، همه انتقادات بیماران هم بی‌جا و غیرمنطقی نیست. حال چگونه باید این شکایت‌ها را که بخشی از کار روزمره‌‌مان است مدیریت کنیم؟ بگذارید بیمار حس کند به شکایت‌هایش توجه می‌کنید اگر شما…
ادامه

چرا بیماران از دندان‌پزشکان شکایت می‌کنند؟

شکایت

گزارشی از دلایل شکایت بیماران از دندان‌پزشکان آمریکایی و انگلیسی و آثار آن در سال‌های اخیر تعداد شکایات ارجاع شده به سازمان نظام‌پزشکی کشور ما علیه دندان‌پزشکان، معمولاً رتبه اول تا سوم را نسبت به سایر رشته‌ها به خود اختصاص داده است و به گفته کارشناسان، مهم‌ترین عاملی که بیماران را به شکایت علیه دندان‌پزشکان ترغیب می‌کند، رفتار دندان‌پزشک و ناتوانی در مدیریت کردن نارضایتی بیمار است. در این گزارش قصد داریم به مهم‌ترین دلایل شکایت بیماران از دندان‌پزشکان آمریکایی و انگلیسی و تأثیر آن بر دندان‌پزشک بپردازیم. با ما…
ادامه

شکایت‌ها را در مطب مدیریت کنید

angry-patient1

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی ۷ (مدیریت شکایت بیماران) اینکه چقدر به بیمارانتان می‌رسید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید، دلیل نمی‌شود که گاهی با شکایات برخورد نکنید. متأسفانه در ایران رسیدگی به شکایات از یک پروتکل نظام‌مند پیروی نمی‌کند مگر اینکه بیمار شکایت را به نهادهای قضایی (پزشکی قانونی یا دادگاه) یا نظارتی (سازمان نظام پزشکی یا مسولان شبکه‌های بهداشت و درمان) ببرد حال آنکه در انگلستان از سوی دو نهاد یعنی نظام طب ملی (NHS) و سامانه بررسی شکایات دندانپزشکی (DCS) پروتکل‌های مدوّنی برای رسیدگی به شکایات دارند…
ادامه

انجمن ارتودنسی از قوای قانون‌گذار پیشی گرفته است!

orthodontic dental student۱

گفتگو با دکتر حسن نبی بیدهندی درباره دلایل ممانعت‌های متخصصین از ورود دندان‌پزشکان عمومی به حوزه درمان ارتودنسی دکتر حسن نبی بیدهندی یکی از پیشگامان آموزش ارتودنسی به دندان‌پزشکان عمومی است. او سال‌هاست تلاش می‌کند با برگزاری کلاس‌های آموزشی در تهران و بسیاری از شهرهای کشور خلاء و کم‌کاری سیستم آموزشی دانشگاهی را در این حوزه جبران کند و امروزه بسیاری از درمانگران در نقاط مختلف کشور دانش خود در این حوزه را مدیون او هستند. او در این مسیر چالش‌های زیادی را از سر گذرانده است و بارها به…
ادامه

موضع چسب خورده/ درباره جنجال رزیتا غفاری و دندان‌پزشکی

rozita-ghaffari

«همی یادم‌ آید زعهد صغر» که یک روز شاگرد اول کلاس را صدا کردند که جایزه‌اش را بدهند. از قضا فصل گوجه‌سبز بود و داستان زیاده‌روی همیشگی دختر بچه‌ها در خوردن ترشیجات… و شاگرد اول، صبح همان‌روز استفراغ مفصلی روی نیمکت کلاس کرده بود. این وسط طفل معصومی که چند سال بود جز دکوراسیون ثابت‌‌‌ همان پایه تحصیلی مانده بود، موقتا از چرت همیشگیش بیدار شد و با طلبکاری تمام از ته کلاس داد زد: «پس جایزه من کو!» معلم با تعجب پرسید که: برای چه باید به او هم…
ادامه