Tag Archive: شکایت از دندانپزشک

۲۲۵محکومیت قصور برای دندان‌پزشکان طی هفت ماه

dadgah ghanoon

رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد از ابتدای فروردین تا پایان مهر۹۶ تعداد ۳۷۰۸ پرونده قصور پزشکی به این سازمان واصل شده که ۱۵۰۳ مورد محکوم به قصور شدند و ۲۲۰۵ مورد نیز تبرئه شدند. دکتر شجاعی ادامه داد: بیماری‌های زنان و زایمان، جراحی عمومی، دندان‌پزشکی و ارتوپدی بالا‌ترین تعداد قصور شکایت و محکومیت را دارند. از پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی دراین مدت جراحی‌های زنان با ۴۸۱ پرونده دارای بالا‌ترین پرونده قصور پزشکی است که از این تعداد ۲۴۴ پرونده محکوم و ۲۳۷ پرونده نیز تبرئه شدند. جراحی عمومی…
ادامه

چگونگه شکایات روزمره بیماران در مطب‌های دندان‌پزشکی را مدیریت کنیم

angry-patient1

بیمار دیوار نیست! واکنش شما در مقابل غرغرها و شکایت‌های بیماران چیست؟ بسیاری از ما دندان‌پزشکان، بعد از مدتی کار کردن، به شکایت کردن‌های بیماران عادت می‌کنیم و عملاً گوشمان را روی آن‌‌ها می‌بندیم. خود فکر می‌کنیم بیماران زیاده‌خواه یا غیرمنطقی هستند که غر می‌زنند، اما این تفکر با خود معضلاتی به همراه دارد و از طرف دیگر، همه انتقادات بیماران هم بی‌جا و غیرمنطقی نیست. حال چگونه باید این شکایت‌ها را که بخشی از کار روزمره‌‌مان است مدیریت کنیم؟ بگذارید بیمار حس کند به شکایت‌هایش توجه می‌کنید اگر شما…
ادامه

چرا بیماران از دندان‌پزشکان شکایت می‌کنند؟

شکایت

گزارشی از دلایل شکایت بیماران از دندان‌پزشکان آمریکایی و انگلیسی و آثار آن در سال‌های اخیر تعداد شکایات ارجاع شده به سازمان نظام‌پزشکی کشور ما علیه دندان‌پزشکان، معمولاً رتبه اول تا سوم را نسبت به سایر رشته‌ها به خود اختصاص داده است و به گفته کارشناسان، مهم‌ترین عاملی که بیماران را به شکایت علیه دندان‌پزشکان ترغیب می‌کند، رفتار دندان‌پزشک و ناتوانی در مدیریت کردن نارضایتی بیمار است. در این گزارش قصد داریم به مهم‌ترین دلایل شکایت بیماران از دندان‌پزشکان آمریکایی و انگلیسی و تأثیر آن بر دندان‌پزشک بپردازیم. با ما…
ادامه

شکایت‌ها را در مطب مدیریت کنید

angry-patient1

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی ۷ (مدیریت شکایت بیماران) اینکه چقدر به بیمارانتان می‌رسید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید، دلیل نمی‌شود که گاهی با شکایات برخورد نکنید. متأسفانه در ایران رسیدگی به شکایات از یک پروتکل نظام‌مند پیروی نمی‌کند مگر اینکه بیمار شکایت را به نهادهای قضایی (پزشکی قانونی یا دادگاه) یا نظارتی (سازمان نظام پزشکی یا مسولان شبکه‌های بهداشت و درمان) ببرد حال آنکه در انگلستان از سوی دو نهاد یعنی نظام طب ملی (NHS) و سامانه بررسی شکایات دندانپزشکی (DCS) پروتکل‌های مدوّنی برای رسیدگی به شکایات دارند…
ادامه

انجمن ارتودنسی از قوای قانون‌گذار پیشی گرفته است!

orthodontic dental student۱

گفتگو با دکتر حسن نبی بیدهندی درباره دلایل ممانعت‌های متخصصین از ورود دندان‌پزشکان عمومی به حوزه درمان ارتودنسی دکتر حسن نبی بیدهندی یکی از پیشگامان آموزش ارتودنسی به دندان‌پزشکان عمومی است. او سال‌هاست تلاش می‌کند با برگزاری کلاس‌های آموزشی در تهران و بسیاری از شهرهای کشور خلاء و کم‌کاری سیستم آموزشی دانشگاهی را در این حوزه جبران کند و امروزه بسیاری از درمانگران در نقاط مختلف کشور دانش خود در این حوزه را مدیون او هستند. او در این مسیر چالش‌های زیادی را از سر گذرانده است و بارها به…
ادامه

موضع چسب خورده/ درباره جنجال رزیتا غفاری و دندان‌پزشکی

rozita-ghaffari

«همی یادم‌ آید زعهد صغر» که یک روز شاگرد اول کلاس را صدا کردند که جایزه‌اش را بدهند. از قضا فصل گوجه‌سبز بود و داستان زیاده‌روی همیشگی دختر بچه‌ها در خوردن ترشیجات… و شاگرد اول، صبح همان‌روز استفراغ مفصلی روی نیمکت کلاس کرده بود. این وسط طفل معصومی که چند سال بود جز دکوراسیون ثابت‌‌‌ همان پایه تحصیلی مانده بود، موقتا از چرت همیشگیش بیدار شد و با طلبکاری تمام از ته کلاس داد زد: «پس جایزه من کو!» معلم با تعجب پرسید که: برای چه باید به او هم…
ادامه

راهکارهای افزایش اعتماد مراجعین به دندان‌پزشکی

PATIENT DENTIST

[ویژه همکاران دندانپزشک] اعتماد بین مراجعین دندان‌پزشکی و دندان‌پزشکان طی یکی دو سال‌ اخیر دچار تزلزل شده است و این قضیه قابل‌انکار نیست. آنچه در فضای رسانه‌ای متعاقب درگذشت عباس کیارستمی و اخیراً محمدرضا رستمی (روزنامه‌نگار) پیش‌آمده به‌خوبی نشان می‌دهد که «اعتماد» حلقهٔ مفقوده در رابطه بیمار – درمانگر است. البته اینکه از فقدان این اعتماد چه کسانی متضرر می‌شوند، موضوع بحث مفصلی است که صحبت این مقال نیست. بی‌اعتمادی در رابطه دندان‌پزشکان و مراجعینشان هم نمودهای عینی پیداکرده است و احتمالاً بیشتر دندان‌پزشکان در کار روزمره خود، با آن…
ادامه

قصور دندان‌پزشکی چیست و در مواقع قصور چه باید کرد؟

angry-patient1

این روز‌ها بازار سؤال از ما دندان‌پزشکان در مورد خطاهای درمانی زیاد است. دندان‌پزشکی هم ازجمله رشته‌هایی است که میزان شکایت‌های طرح‌شده در مراجع قانونی ازنظر کمیت در مقایسه با رشته‌های پزشکی در رده‌های به نسبت بالا قرار دارد. متخصصین درمان ریشه متأسفانه یا خوشبختانه قشری از دندان‌پزشکان هستند که مستقیماً با بسیاری از موارد درمان‌هایی که به علت‌های مختلف دچار شکست شده‌اند سروکار دارند و ازاین‌جهت درزمینهٔ علت شکست‌های درمان‌های قبلی مدام از سوی بیماران مورد سؤال قرار می‌گیرند. برخی از درمان‌های شکست‌خورده به دلیل خطاهای حین درمان یا…
ادامه