Tag Archive: شکایت از دندانپزشک

شکایت‌ها را در مطب مدیریت کنید

angry-patient1

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی ۷ (مدیریت شکایت بیماران) اینکه چقدر به بیمارانتان می‌رسید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید، دلیل نمی‌شود که گاهی با شکایات برخورد نکنید. متأسفانه در ایران رسیدگی به شکایات از یک پروتکل نظام‌مند پیروی نمی‌کند مگر اینکه بیمار شکایت را به نهادهای قضایی (پزشکی قانونی یا دادگاه) یا نظارتی (سازمان نظام پزشکی یا مسولان شبکه‌های بهداشت و درمان) ببرد حال آنکه در انگلستان از سوی دو نهاد یعنی نظام طب ملی (NHS) و سامانه بررسی شکایات دندانپزشکی (DCS) پروتکل‌های مدوّنی برای رسیدگی به شکایات دارند…
ادامه

انجمن ارتودنسی از قوای قانون‌گذار پیشی گرفته است!

orthodontic dental student۱

گفتگو با دکتر حسن نبی بیدهندی درباره دلایل ممانعت‌های متخصصین از ورود دندان‌پزشکان عمومی به حوزه درمان ارتودنسی دکتر حسن نبی بیدهندی یکی از پیشگامان آموزش ارتودنسی به دندان‌پزشکان عمومی است. او سال‌هاست تلاش می‌کند با برگزاری کلاس‌های آموزشی در تهران و بسیاری از شهرهای کشور خلاء و کم‌کاری سیستم آموزشی دانشگاهی را در این حوزه جبران کند و امروزه بسیاری از درمانگران در نقاط مختلف کشور دانش خود در این حوزه را مدیون او هستند. او در این مسیر چالش‌های زیادی را از سر گذرانده است و بارها به…
ادامه

موضع چسب خورده/ درباره جنجال رزیتا غفاری و دندان‌پزشکی

rozita-ghaffari

«همی یادم‌ آید زعهد صغر» که یک روز شاگرد اول کلاس را صدا کردند که جایزه‌اش را بدهند. از قضا فصل گوجه‌سبز بود و داستان زیاده‌روی همیشگی دختر بچه‌ها در خوردن ترشیجات… و شاگرد اول، صبح همان‌روز استفراغ مفصلی روی نیمکت کلاس کرده بود. این وسط طفل معصومی که چند سال بود جز دکوراسیون ثابت‌‌‌ همان پایه تحصیلی مانده بود، موقتا از چرت همیشگیش بیدار شد و با طلبکاری تمام از ته کلاس داد زد: «پس جایزه من کو!» معلم با تعجب پرسید که: برای چه باید به او هم…
ادامه

راهکارهای افزایش اعتماد مراجعین به دندان‌پزشکی

PATIENT DENTIST

[ویژه همکاران دندانپزشک] اعتماد بین مراجعین دندان‌پزشکی و دندان‌پزشکان طی یکی دو سال‌ اخیر دچار تزلزل شده است و این قضیه قابل‌انکار نیست. آنچه در فضای رسانه‌ای متعاقب درگذشت عباس کیارستمی و اخیراً محمدرضا رستمی (روزنامه‌نگار) پیش‌آمده به‌خوبی نشان می‌دهد که «اعتماد» حلقهٔ مفقوده در رابطه بیمار – درمانگر است. البته اینکه از فقدان این اعتماد چه کسانی متضرر می‌شوند، موضوع بحث مفصلی است که صحبت این مقال نیست. بی‌اعتمادی در رابطه دندان‌پزشکان و مراجعینشان هم نمودهای عینی پیداکرده است و احتمالاً بیشتر دندان‌پزشکان در کار روزمره خود، با آن…
ادامه

قصور دندان‌پزشکی چیست و در مواقع قصور چه باید کرد؟

angry-patient1

این روز‌ها بازار سؤال از ما دندان‌پزشکان در مورد خطاهای درمانی زیاد است. دندان‌پزشکی هم ازجمله رشته‌هایی است که میزان شکایت‌های طرح‌شده در مراجع قانونی ازنظر کمیت در مقایسه با رشته‌های پزشکی در رده‌های به نسبت بالا قرار دارد. متخصصین درمان ریشه متأسفانه یا خوشبختانه قشری از دندان‌پزشکان هستند که مستقیماً با بسیاری از موارد درمان‌هایی که به علت‌های مختلف دچار شکست شده‌اند سروکار دارند و ازاین‌جهت درزمینهٔ علت شکست‌های درمان‌های قبلی مدام از سوی بیماران مورد سؤال قرار می‌گیرند. برخی از درمان‌های شکست‌خورده به دلیل خطاهای حین درمان یا…
ادامه

خودکشی دندان‌پزشک در پی شکایت بیمار

hanged-dentist

دکتر هلن نیکول، یک دندان‌پزشک میلیونر بود که چهارم ژوئن ۲۰۱۵، خود را در هال خانه‌اش به دار آویخت. بنابر آخرین اظهارات همسرش، دکتر استفان نیکول، خانم دکتر ساعاتی پیش از خودکشی، در حال مستی شدید قرار داشته و با همسرش درگیری فیزیکی پیدا کرده است. به گزارش پایگاه خبری دندانه، دکتر نیکول، که خود هم دندان‌پزشک است، حین بازجویی در دادگاه کمبریج، توضیح داد که رفتار همسرش چگونه در پی شکایت یک بیمار در سال ۲۰۱۵ تغییر کرده و ناپایدار شده بود. به گفته او، پس از این اتفاق،…
ادامه

ایمپلنت موضوع بیشترین شکایات در حوزه دندان‌پزشکی

4th-implant-congress-baner

رئیس هیات مدیره انجمن ایمپلنتولوژی ایران، در گفتگو با پایگاه خبری دندانه گفت: بنا به گزارش مراجع ذی‌ربط، ایمپلنت موضوع بیشترین شکایات در حوزه دندان‌پزشکی است و در نیمی از این شکایات، پزشکان تبرئه و در نیمی دیگر، با مسئله قصور مواجه می‌شوند. دکتر حسین بهنیا افزود: با توجه به این آمار، انجمن ایمپلنتولوژی در صدد یافتن علل عوارض و شکست‌ها در درمان‌های ایمپلنت برآمد و دریافت که یکی از دلایل اصلی آن، عدم وجود دانش، مهارت و تجربه کافی است. بنابراین، این انجمن بر آن شد تا با برگزاری…
ادامه

قصور دندان‌پزشکی چیست و در مواقع قصور چه باید کرد؟

Dental procedure

این روزها بازار سؤال از دندان‌پزشکان در مورد خطاهای درمانی زیاد است. دندان‌پزشکی هم ازجمله رشته‌هایی است که میزان شکایت‌های طرح‌شده در مراجع قانونی ازنظر کمیت در مقایسه با رشته‌های پزشکی در رده‌های به نسبت بالا قرار دارد. متخصصین درمان ریشه متأسفانه یا خوشبختانه قشری از دندان‌پزشکان هستند که مستقیماً با بسیاری از موارد درمان‌هایی که به علت‌های مختلف دچار شکست شده‌اند سروکار دارند و ازاین‌جهت درزمینهٔ علت شکست‌های درمان‌های قبلی مدام از سوی بیماران مورد سؤال قرار می‌گیرند. برخی از درمان‌های شکست‌خورده به دلیل خطاهای حین درمان یا مشکلاتی…
ادامه