Tag Archive: تبلیغات پزشکی

نظارت بر تبلیغات مجازی پزشکان

social media healthcare2

معاون فنی دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: براساس پایش‌ها، ۳۷ نفر که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات غیرقانونی برای خود کرده بودند به کمک پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند. نادر عسگری افزود: هر تبلیغی که جنبه اغفال از مردم را دارد از نظر ما قابل قبول نیست زیرا سلامت بحثی نیست که بشود به راحتی از کنار آن عبور کرد. وی گفت: تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای تخلف به حساب می‌آید. وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور مجاز به ورود و مداخله در این امور…
ادامه

عوام‌فریبی با فتوشاپ!

dental tourism

پیامدهای تبلیغات غیرواقعی برخی دندانپزشکان در حال حاضر شاهد تبلیغات وسیعی از سوی پزشکان به‌ویژه دندانپزشکان در زمینه‌ درمان‌های زیبایی هستیم که این امر در مورد دندانپزشکان بیشتر با تبلیغات در زمینه‌های ایمپلنت، زیبایی، ارتودنسی و… بارز است. بر اساس قوانین سازمان نظام پزشکی، تبلیغ امور پزشکی غیرقانونی و ممنوع است. حال شاهدیم که در برخی از نشریات، نام پزشک به‌همراه تصاویری از اعمال جراحی ایمپلنت، درمان با لمینت و… با عنوان قبل از درمان و بعد از درمان به چاپ می‌رسد که با بهره‌گیری از فتوشاپ عوامفریبی می‌کنند. در…
ادامه

راهکارهایی برای جذب بیماران جدید از طریق تبلیغات اینترنتی

social-media

بیماران فضای مجازی را شما درمان کنید! مترجم: ملیکا بهزادی روی آوردن دندان‌پزشکان به تبلیغات اینترنتی، ۲ دلیل دارد. اول اینکه در حال حاضر، افراد به موتورهای جستجو مانند گوگل به عنوان یک منبع اطلاعاتی اطمینان می‌کنند. دوم اینکه بسیاری از آن‌ها، از طریق شبکه‌های اجتماعی، از دوستانشان می‌خواهند متخصصین مورد نیازشان را به آن‌ها معرفی کنند. بنابراین، ضروری است که شما هم دست به کار شوید و برای ساختن برند خود در دنیای مجازی و حقیقی وقت بگذارید. حال بیایید راه‌های مختلف تبلیغات اینترنتی که می‌توانید از طریق آن‌ها…
ادامه

تداخل در ارائه خدمات دندان‌پزشکی، مانعی برای نظام‌مند کردن تبلیغات

jafari shafi

گفتگو با دکتر شفیع جعفری، نماینده کمیته تبلیغات سازمان نظام‌پزشکی تبلیغات گروه پزشکی، روز به روز شکل جدید‌تر و دامنه گسترده‌تری پیدا می‌کند و این در حالی است که نظارت بر آن‌ها، سال‌ها است طبق یک روال قدیمی انجام می‌شود و با این وجود که در حال حاضر، استقبال از تبلیغات فضای مجازی بسیار بیشتر از تبلیغات چاپی است، چارچوبی برای نظارت بر آن‌ها وجود ندارد. البته سازمان نظام پزشکی، در سال‌های گذشته، با تشکیل کمیته تبلیغات، سعی در تدوین آیین‌نامه جدید تبلیغاتی برای اعضای خود داشته که این اقدام…
ادامه

به دلیل گستردگی رسانه‌ها و تعدد تخلفات برخورد‌ها محسوس نیست

network-advertisment

گفت‌وگو با نگین دندان‌پزشکی با دکتر شهریار خاقانی، مدیرکل نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی این روز‌ها رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مملو از تبلیغاتی است که نه در صحت و سقم آن اطمینانی هست و نه منبع و منشأ آن مشخص. مطمئناً همه ما با مجلات پیک بر‌تر و یا روزنامه‌هایی همچون همشهری که انواع و اقسام تبلیغات در آن درج شده است برخورد کرده‌ایم و حتی از آن‌ها بهره برده‌ایم. در این بین و در میان انبوه تبلیغات و اطلاعات گوناگون و خدماتی که به مردم از سوی حرف…
ادامه

چهار عامل مؤثر در تبلیغات پزشکی

Social-Media-Helping-Health-Care

محمد ظهره‌وند امروزه در هر کسب و کاری رقابت بسیار سنگین شده است. اگر کسی فکر کند که تنها با افزایش قابلیت‌ها و ارائه خدمات خوب می‌تواند گوی سبقت را از رقبایش برباید یا شکست می‌خورد و یا مدت زمان زیادی را باید تلاش کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد. آیا شما دوست دارید که موفقیتی را که در یک بازه زمانی ۵ ساله می‌توانید به دست آورید، در یک بازه زمانی ۲۰ ساله به دست آورید؟ گاهی اوقات ما به عملکرد چند سال اخیر خود نگاهی می‌اندازیم و…
ادامه

تبلیغات برای جلب مشتری تازه یا حفظ مشتریان قدیمی

General practice waiting room

کار‌شناسان بازاریابی چه می‌گویند؟ ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم. در دهه‌های گذشته مردم به سختی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. پس از اینکه انسان‌ها برای ارتباط با یکدیگر تلفن را جایگزین نامه‌های پستی کردند تحول عظیمی در نحوه ارتباطات مردم به وجود آمد اما این پایان کار نبود. طی ۱۰ سال گذشته با ظهور قدرتمند اینترنت و تلفن همراه در زندگی مردم ده‌ها راه ارتباطی جدید به وجود آمده است. امروزه مردم از طریق وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیام و نظرات خود را به سرعت به یکدیگر انتقال می‌دهند…
ادامه

تبلیغات پزشکی در گذار ۱۰۰سال قانون‌گذاری

kafie-agahi-dandan2

در کشوری که با وجود تمدن کهن خود قدیمی‌ترین روزنامه آن ۱۷۰ سال پیش منتشر شده و قدمت قانون گذاری به شیوه امروزی در آن نیز به یکصد سال می‌رسد، نمی‌توان انتظار تاریخی طولانی در زمینه تبلیغات (به معنای امروزی خود) در امور پزشکی داشت. اولین قانون اولین رد پای قانون در تبلیغات پزشکی را می‌توان در سال ۱۳۲۰ یافت. در ماده چهارم ‌قانون، طرز جلوگیری از بیماری‌های آمیزشی و بیماری‌های واگیردار ‌مصوب ۱۱ خرداد ماه ۱۳۲۰ آمده است: «پزشکان یا متصدیان سایر فنون پزشکی که به وسیله تبلیغات بی‌اساس…
ادامه