اصول مطب داری

چه طور بیماران مطب خود را بپرانیم؟

General practice waiting room

راهکارهای عملی برای عدم جذب بیمار در مطب دندان‌پزشکی می‌خواهید مطب خلوت و بی‌مریضی داشته باشید؟ تنها با چند حرکت ساده می‌توانید به مقصود خود برسید. آنها را با هم مرور می‌کنیم: مطب کثیف و تاریکی داشته باشید: ظاهر مطب مهم است. تمیزی مطب بیش از تزئینات و لوکس بودن اهمیت دارد. مراجعین اگر احساس کننده مطب شما کثیف و شلخته است، به انتخاب شما به عنوان درمانگر رغبت نمی‌کنند.نور مناسب مطب به دریافت حس تمیزی و بهداشت توسط بیماران کمک می کند. از بیمارانتان ویزیت دریافت نکنید: بر خلاف…
ادامه

آیا زمان گسترش کارتان فرا رسیده است؟

dental practice

چه زمانی برای توسعه کسب و کار دندان‌پزشکی مناسب است؟ آیا شما به عنوان دندان‌پزشکی که صاحب یک کسب و کار کوچک است، در حال پس‌انداز برای توسعه دادن کار خود هستید؟ انتخاب شما منطقی و درست است، چرا که پیشرفت تکنولوژی در حال توسعه دادن صنعت دندان‌پزشکی است و همچنین جمعیت بسیاری از کشورها به سمت سالخوردگی می‌رود که این خود به معنای مراجعه بیشتر بیماران به مطب‌های دندان‌پزشکی است. گسترش کسب و کار دندان‌پزشکی، می‌تواند از طرق مختلفی حاصل شود. یکی از این طرق، انتخاب محل بهتر برای…
ادامه

چند نکته درباره بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان

Dental-Insurance-consulting

دکتر سعید رضا ملکی در سال‌های اخیر افزایش تعداد شکایات بیماران از کادر درمانی و افزایش تعداد پرونده‌های رسیدگی به اقدامات درمانی پزشکان در مراکز قضایی از یک سو و پیشنهادات وسوسه‌کننده شرکت‌های بیمه‌گر مبنی بر اینکه “مسئولیت درمان‌های خود را به ما بسپارید” از سوی دیگر باعث شده که بیشتر پزشکان سالانه نسبت به خرید بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان اقدام نمایند و قراردادی را با شرکت بیمه‌گر برای آسودگی خیال خود از عواقب احتمالی درمان‌های خود منعقد می‌کنند؛ قراردادی که در اکثر موارد مطالعه نمی‌کنند و به تعهدات…
ادامه

بیماران نیامده و وقت‌های کنسل شده!

dentist-waiting

راه‌حل کاهش بدقولی بیماران چیست؟ کنسل شدن وقت بیماران اتلاف پول و وقت است و بنابراین یکی از دغدغه‌های اصلی اغلب مطب‌های دندان‌پزشکی به شمار می‌رود، اما معمولاً راه حل کارکنان مطب‌ها برای این مشکل، غر زدن به بیماران به دلیل ارزش قائل نشدن برای وقت دکتر و اهمیت ندادن به اورژانسی بودن کار دندانشان و گاهی هم کنار گذاشتن احترام و رودربایستی است. اگرچه بخشی از مسئولیت این وقت‌های کنسل شده بر عهده بیمار است، اما نمی‌توان تقصیر را صد در صد به گردن او انداخت. شاید برای شما…
ادامه

۷+۱ رویداد که دندان‌پزشکان در سال۲۰۱۸ باید منتظرش باشند

2018

صنعت دندان‌پزشکی همواره با تحولات و شکوفایی‌های مختلفی رو‌برو بوده‌است و به‌نظر می‌رسد سال ۲۰۱۸ نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه به بررسی مواردی می‌پردازیم که از دید اکثر دندان‌پزشکان، امسال وارد بازار این صنعت خواهد شد: ۱. پرینتر سه‌بعدی پرینتر سه‌بعدی قابلیت‌های مختلفی دارد، اما در سال‌های گذشته در زمینه دندان‌پزشکی، کاربرد خاصی نداشت. هزینه بالا، نبود مواد مورد‌ نیاز و ساخت دستگاه میلینگ‌های پیشرفته‌تر، استفاده از پرینتر سه‌بعدی را در صنعت دندان‌پزشکی محدود کرد. اگرچه هنوز میلینگ برای ساخت کراون و کاستوم‌اباتمنت‌ها استفاده می‌شود اما دستگاه‌های…
ادامه

چند راه‌حل ساده برای جذب مشتری در بازار رقابتی دندان‌پزشکی

angry patient

برای اکثر بیماران کلینیک‌های دندان‌پزشکی، تجربه کلی و میزان رضایت‌‌مندی‌شان از آن مرکز درمانی نسبت به کیفیت مراقبت‌های پزشکی آن‌ها اولویت دارد. با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین شیوه ارایه خدمات مشتری، نه‌تنها رضایت آنان را جلب می‌کنید بلکه بیماران را تشویق خواهید کرد که شما را به اطرافیانشان معرفی کنند. با پیروی از این سه مرحله، می‌توانید خدمات مشتری ویژه‌ایی را در مرکز دندانپزشکی خود آغاز کنید: ۱. فرهنگ خدمات مشتری ممتاز را برای پرسنل خود به‌وجود آورید هر روز صبح در مورد قواعد و اصول فرهنگ خدمات مشتریتان…
ادامه

وقتی که وقت طلا نیست!

dentist-waiting

دکتر یلدا صادقی مهم نیست که چند سال سابقه کار دارید، در یک کلینیک مشغول به کار هستید یا مطب خصوصی خودتان را دارید، عمومی هستید یا متخصص؛ همین‌که یک دندان‌پزشک ایرانی هستید کافی‌ست تا شرط ببندم در عمرتان چیزی راجع به cancelation fee یا no show policy به گوشتان نخورده است. ۱- کسانی‌ که در دانشکده دندان‌پزشکی شیراز درس خوانده‌اند آن قسمت از راهرو طبقه دوم که مشرف به در ورودی اصلی بود را حتما به خاطر دارند. دوره علوم‌پایه تازه تمام شده بود. وارد بخش شده بودیم و…
ادامه

اشتباهات رایج دندان‌پزشکانی که سرشان شلوغ است

manegement-dental-clinic

- آنها اغلب حواسشان به هزینه‌هاشان نیست یک دندان‌پزشک باید هزینه روزانه فعالیت خود را بداند ( هزینه مواد مصرفی، حقوق پرسنل، مالیات، اجاره و هزینه‌های سربار دیگر). کل هزینه ها باید بر تعداد روزهای فعال مطب تقسیم شود، ورودی روزانه صندوق هر روز باید به میزان معقولی بیش از آن باشد. – به بیمارانشان زنگ نمی‌زنند بیماران دندان‌پزشکی باید در فواصل منظم جهت معاینه دندان‌پزشکی فرا خوانده شوند. می‌توان در نرم‌افزار مطب فاصله زمانی از مراجعه قبلی را تعریف کرد، به صورتی که به کارکنان مطب یادآوری کند با…
ادامه