اصول مطب داری

ارتباط با بیماران: طراحی بروشور

dental office brochure

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی ۶ مدیریت مطب نکات بسیار گوناگونی دارد که در طی یادداشت‌های قبلی بر بخشی از آنها را با هم مرور کردیم. در این یادداشت می‌خواهم توجه شما خوانندگان را به لزوم و اهمیت تهیه یک بروشور خوب جلب کنم و نکاتی درباره نحوه نوشتن و طراحی آن را ذکر نمایم. دستیاران شما حتما از خدماتی که در مطب به بیماران ارائه می‌شود، هزینه‌ها و چگونگی ارائه آنها باخبرند اما آیا شما و کارکنانتان از تکرار مکرر این عبارات برای بیماران خسته نشده‌اید؟ اکثر مطب‌ها…
ادامه

آیا استفاده از موبایل در مطب صحیح است؟

cell phone in dentistry1

از همراهتان فاصله بگیرید! سعی کنید خود را جای بیماری بگذارید که به مطب دندان‌پزشکی مراجعه کرده و شاهد صحنه‌های زیر است: دندان‌پزشک مدام با تلفن همراه خود صحبت می‌کند. هنگامی هم که صحبت نمی‌کند موبایلش دائم جلوی چشمش است. حتی هنگامی که مشغول کار روی بیماران است، زیرچشمی تلفنش را چک می‌کند که چه کسی تماس گرفته یا پیام داده است. حین مکالمه با بیمار یا پرسنل، به محض شنیدن صدای موبایل، مکالمه را ترک کرده و به تلفنش پاسخ می‌دهد؛ وقتی برمی‌گردد حتی موضوع صحبت را نیز به…
ادامه

چند راه ساده برای افزایش رضایتمندی بیماران

attracting-patients3

رضایتمندی بیماران‌تان باید اولین اولویت شما باشد، زیرا بدون بیماران شما مطبی نخواهید داشت. بیماران رضایتمند، وفادار هستند و به احتمال زیاد مطب شما را به خانواده یا دوستان‌شان معرفی می‌کنند. شما باید به منظور درمان باکیفیت و ایجاد تجربه فراموش نشدنی برای بیماران‌تان، وقت صرف کنید. این موارد شروع خوبی برای جلب رضایت بیماران و ایجاد بهترین تجربه در مطب هستند: مورد اول به خاطر بسپارید که آن ها چه کسی هستند بیشتر مطب‌های دندان‌پزشکی ممکن است از سیستم نوبت‌دهی معمولی بدون زمان‌بندی دقیق استفاده کنند و این مسئله‌ای…
ادامه

افزایش نرخ خدمات، کی و چگونه؟

banknotes and dental tools

زمان مناسب برای افزایش نرخ خدمات دندان‌پزشکی مطب شاید این گونه به نظر برسد که ثابت نگه‌داشتن هزینه‌ها در سال‌های متمادی راه حل مناسبی جهت تشویق وفاداری بیماران باشد، اما عدم افزایش هزینه پس از سال نو می‌تواند اثری معکوس در پی داشته باشد. اگر شما در طی چند سال هزینه‌های خود را بالا نبرید، چگونه می‌توانید استطاعت سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های جدید و یا ارتقاء عملکردهای خود را داشته باشید؟ ثابت نگه داشتن هزینه‌ها باعث عدم پیشرفت عملکرد شده و در نهایت به تجربیات بیماران از عملکرد شما لطمه می‌زند.…
ادامه

بیش‌تر از یک دندان‌پزشک متوسط باشید!

Scheduling

راهنمای مدریت مطب و کلینیک‌های دندان پزشکی: بخش پنجم/ مدیریت بیماران و ارائه خدمات در چهار یادداشت قبلی به مسایل مورد نیاز دندان‌پزشکان برای آغاز به کار پرداختم و نشان دادم که شناخت دقیق از جامعه، اقتصاد و سیاست برای تأسیس یک مطب یا احداث یک کلینیک و اصالتا برای هرگونه سرمایه‌گذاری ضروری است. به‌خصوص که سرمایه‌گذار پشتوانه مالی اندکی داشته و منابع مالی‌اش را از طریق وام بانکی یا ااستقراض داخلی تأمین کرده باشد. در قدم بعدی انتخاب محل مناسب برای تأسیس یا خرید مطب را مورد توجه قرار…
ادامه

راهنمای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای دندان‌پزشکان

social-media

بخشنامه نهاد ناظر بر دندان‌پزشکی در بریتانیا در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی پایگاه خبری دندانه/ ترجمه دکتر شیوا جعفرنیا شبکه‌های اجتماعی، دندان‌پزشکان را قادر ساخته‌اند که به بیماران بیشتری دسترسی پیدا کنند و با آنان ارتباطی مداوم داشته باشند. البته به گفته شورای دندان‌پزشکی عمومی (General Dental Council) بریتانیا، رعایت کردن استانداردهای حرفه‌ای در استفاده از این ابزارهای سایبری ضروری است. این شورا در این راستا به‌تازگی گایدلاین‌ استفاده از شبکه‌های مجازی را تجدید کرده است. این گایدلاین‌ درخصوص وبلاگ‌ها، فروم‌ها، اجتماعات و شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیس‌بوک، اینستاگرام،…
ادامه

ایمنی چشم‌ها در دندان‌پزشکی

dentist with mask and glass

ایمنی چشم‌ها در دندان‌پزشکی یکی از ضروریات این رشته است. تحقیقات اخیری که در بخش ترمیمی و پروتز دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه Tufts در آمریکا انجام شده است نشان داده‌اند که استفاده از عینک محافظ و ماسک نمی‌تواند ایمنی لازم را ایجاد کند زیرا دبری‌های اسپری شده می‌توانند از فضای بین لبه تحتانی عینک محافظ و لبه فوقانی ماسک رد شده و چشم‌ها را آلوده کنند. در این تحقیقات اعلام شده است که ۴۸% دندان‌پزشکان در طول دوران کاری خود با نوعی از ترومای چشمی مواجه می‌شوند. دکتر پیتر آرسنال که…
ادامه

دندان‌پزشکان در چه لباسی دوست‌داشتنی‌تر هستند؟

SoDM-White-Coat-2014

بررسینتایج مطالعات میدانی درباره تأثیر نوع پوشش بیمار و پزشک در فرایند درمان روان‌شناسان و جامعه‌شناسان مدت‌ها است به ارتباط بین ظاهر شخص با تجربیات مهم زندگی او از جمله روابط بین فردی و موفقیت شغلی پی برده‌اند. چرا که نوع پوشش می‌تواند بر قضاوت دیگران و ارزش‌گذاری آن‌ها بر روی فرد و همچنین نوع ارتباط افراد با سایرین در محیط کار تأثیر بگذارد. در فرهنگ‌ها و دوره‌های زمانی مختلف، تعداد زیادی از افرادی که به پیشه‌های مختلف اشتغال دارند، از روی یونیفرم خود شناسایی شده‌اند. لباس‌های کاری، دارای مجموعه‌ای…
ادامه