آیا زمان گسترش کارتان فرا رسیده است؟

dental practice

چه زمانی برای توسعه کسب و کار دندان‌پزشکی مناسب است؟

آیا شما به عنوان دندان‌پزشکی که صاحب یک کسب و کار کوچک است، در حال پس‌انداز برای توسعه دادن کار خود هستید؟ انتخاب شما منطقی و درست است، چرا که پیشرفت تکنولوژی در حال توسعه دادن صنعت دندان‌پزشکی است و همچنین جمعیت بسیاری از کشورها به سمت سالخوردگی می‌رود که این خود به معنای مراجعه بیشتر بیماران به مطب‌های دندان‌پزشکی است.
گسترش کسب و کار دندان‌پزشکی، می‌تواند از طرق مختلفی حاصل شود. یکی از این طرق، انتخاب محل بهتر برای مطب و قرار دادن بیشتر آن در معرض دید است. همچنین می‌توان فضای مطب را توسعه داد و به این طریق ظرفیت بیشتری برای ارائه خدمات وسیع‌تر فراهم آورد، اما قدم اول، این است که اصلاً متوجه شوید آیا وقتش است که کار خود را گسترش دهید یا خیر؟ برای پی بردن به اینکه آیا این زمان مناسب فرا رسیده است، چند سؤال زیر را از خود بپرسید:

- آیا مطب شما به سوددهی رسیده است؟
- آیا فکر می‌کنید بهتر است به محل دیگری از شهر بروید تا مطبتان بیشتر در معرض دید قرار گیرد و بیمارانتان افزایش یابند؟
- آیا فکر می‌کنید بهتر است فضای مطبتان بزرگ‌تر شود؟
- آیا تصمیم دارید تجهیزات مدرن‌تری را به مطب خود بیاورید؟
اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها مثبت است، وقتش فرا رسیده است که کسب و کار خود را گسترش دهید. حالا وارد مرحله بعد می‌شویم و آن این است که چگونه باید این کار را انجام دهید؟

تغییر محل مطب
گاهی به جایی می‌رسید که می‌بینید مطبتان دیگر کشش سابق را ندارد. برای مثال فضای آن برای کار شما کوچک است یا در منطقه‌ای که برای شما مناسب است قرار ندارد. در این شرایط تغییر محل مطب، راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد و به شما کمک می‌کند که بر این محدودیت‌ها فائق آیید. محل ایده آل برای مطب که به افزایش دیدرس و در نتیجه افزایش بیماران آن کمک می‌کند، محلی است که از محل عبور و مرور افراد مشاهده می‌شود و همچنین دسترسی آن از نقاط مختلف شهر راحت است.
اگر مطب شما در محل سابق خود موفق بوده است، بهتر است برند خود را در محلی که به آن مراجعت می‌کنید هم حفظ کنید. خبر خوب این است که با داشتن یک پلن پیشرو، مطب پرمریض و تیم همکاران موفق، احتمال شکست شما در کسب و کارتان کمتر است. البته باید به خاطر داشته باشید که تغییر محل مطب کار سختی است و نکته مهم این است که شما باید زمانی این کار را انجام دهید که مطب اولتان به موفقیت دست یافته باشد و بتوانید تجربیات مثبتتان با خود به مطب جدیدتان ببرید.

کار رقابتی
یکی دیگر از راه‌های گسترش کسب و کار، رقابتی کردن کارتان است که ریسک کمتری از تغییر محل مطب دارد. برای این کار، باید مطمئن شوید خطرات تغییر محل را به خوبی سبک سنگین کرده اید. برای مثال، کارمندان و بیمارانتان چقدر به شما وفادار هستند؟ تأثیر آنی تغییر محل بر روی کار شما چیست و درآمدزایی‌تان چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟

تیم برنده خود را بسازید
اگر هر کدام از این راه‌حل‌ها که ذکر شد را در زمان درست به همراه تیم مناسب برای گسترش کار خود انتخاب کنید، درِ موفقیت را به روی خود گشوده‌اید، اما خصوصیات تیم مناسب چیست؟ این تیم شامل افراد و سازمان‌هایی است که صنعت دندان‌پزشکی را می‌شناسند، می‌دانند بازار دندان‌پزشکی چگونه است، بلد هستند با آن ارتباط برقرار کنند و می‌توانند به شما در موانعی که با آن روبرو می‌شوید مشاوره دهند. افراد و ارگان‌هایی که اینجا از آن‌ها یاد می‌کنیم، اجزاء کلیدی این تیم هستند:
- سازمانی که برنامه مشخصی برای وام دادن به دندان‌پزشکان دارد
- مشاور املاکی که حقیقتاً بر بازار دندان‌پزشکی اشراف دارد
- معماران و پیمانکارانی که تجربه ساخت مطب‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را دارند
- نمایندگان کاربلدِ تجهیزات دندان‌پزشکی
- حسابدار و مشاور مالی که برای شما و دارایی‌هایتان برنامه مالی کوتاه‌ مدت و بلند مدت بچیند
- مشاور شغلی که به شما کمک کند مطبتان را گسترش دهید

البته نقش همکاران مطب شما هم در این میان بسیار مهم است. وقتی شما کارتان را گسترش می‌دهید و موقعیت‌های جدید هم برای آنان پیش می‌آید، جانی تازه می‌گیرند و خوب است آنان را شریک این موفقیت بدانید و در جریان تغییرات قرار دهید تا گمان نکنند غریبه هستند و منفعتی از گسترش این کسب و کار به آنان نمی‌رسد.
در پایان باید بگوییم گسترش کسب و کار دندان‌پزشکی با چالش‌هایی همراه است، اما با در اختیار داشتن تیم خوب، تجربه کافی و محل مناسب، قطعاً نتیجه آن موفقیت است.

منبع: dentaleconomics.com


تگ ها

، ، ،

یادداشت بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>